Twitter’i Kurumsal Olarak Kullanmanın İncelikleri?

Sosyal medyanın günlük hayatımın merkezine yerleştiği şu günlerde insanların aklına ilk etapta Facebook ve Twitter geliyor. Alternatif sosyal medya gelişimi incelediğimizde ise Facebook’ta yer alan “durum güncelleme” kısmının  140 karaktere sıkıştırılmışı gibi görünse de, Twitter fonksiyonu ve nüansları ile sosyal medyanın temel yapı taşlarından birisini oluşturmuş durumda. Bunun en başında Facebook kadar fonksiyonu bünyesinde barındırmıyor oluşu, micro blogging olarak adlandırılan belirli sayıda karakter ile sınırlama sistemi ile yaratıcılığı da körükleyen Twitter üzerinde az ve öz cümleler yer alıyor. Bu durumda Twitter’ı kurumsal sosyal medya yönetimindeki araçlardan birisi olarak kullanmaya niyet ettiğinizde bu bir kaç maddeye özellikle dikkat etmenizde fayda var.

Dikkatli olun ve İzleyin

Twitter’da çevrime dahil edeceğiniz ‘varlık’ hakkındaki paylaşımları ve bu paylaşımlar hakkında oluşan düşünceleri izleyin.

Planlayın

Twitter’da paylaşacağınız içeriği, bağlayacağınız ilişimleri (linkleri) ve son dönemde öne çıkmaya başlayan fotoğrafları önceden oturup planlayın. Polemik yaratmaktan, birilerinin haklarına saldırmaktan, toplumu veya toplumun bir kesimini eleştirmekten, övmekten ya da diğer kesiminden ayrı, üstün, aşağıda, farklı tutmaktan mutlaka uzak durun.

Yayın

Hazırladığınız bu içerikleri doğru zamanda ve doğru bir biçimde hesabınızdan yollayın.

Artık Twitter’ı aktif olarak kullanmak için saatlerce browser karşısında, sitesinin başında oturmanız gerekmiyor. Tweetdeck gibi Twitter tarafından sağlanan ve oldukça kullanışlı olan programlarla takip ettiğiniz hesaplardaki “tweet” hareketlerini, izlemek istediğiniz “hashtag” akışlarını, sizinle kurulan bağlantıları ve size iletilen özel mesajlarınızı okumak oldukça kolaylık sağlayarak vakit kazandıracaktır. Bununla beraber Twitter bulutu içinde daha faal çalışabilen farklı programlar da bulunmaktadır. Bu işe ayırdığınız bütçeye göre bunlardan birisini edinmenizde fayda olacaktır.

twitter-bannerHashtag

Facebook’tan farklı bir biçimde kullanılan Twitter ‘hashtag’ı ‘#’ karakteri ile sembolize edilen, bir tür başlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu başlıklar bir nevi etiketleme olarak kullanılmakta, böylelikle kullanıcıların paylaştığı belirli bir konu hakkındaki düşüncelerini içeren tweetlerin bir arada toplanması takip edilebilmesini sağlamaktadır. Bu konuda dikkat edilmesi gereken nokta ise tweetin içine mutlaka “#”  işareti ile başlayan hashtag kısmının da bulunuyor olmasıdır.  Twitter üzerinde ‘trend topic’ olarak tabir edilen bir bölüm bulunmaktadır. Hashtag kullanılarak gönderilen tweetlerin sayısı ne kadar artarsa o hashtag’ler TT (trend topic) olmaktadır. Böylelikle o hashtag önce bu özelliğin sunulduğu ülkelerde, daha sonrasında ise tüm dünya sıralamasında günün trendini oluşturmaktadır. Bu fonksiyon, dünyanın pek çok ülkesindeki gündeme dair bir fikir verebiliyor.

Dikkat

Yaygın olarak düşülen hataların başında, gün için belirlenen TT hashtag’i ile gönderilen ancak konu ile alakası olmayan çok sayıda tweet’in paylaşılmasıdır. TT oluşturan hashtag’in kullanımı elbette ki önemli ve fonksiyonel bir yayılım stratejisidir. Ancak takipçileri ve olası takipçilerinizi konu ile alakasız tweetleriniz ile spam ederek markanızın dijital itibarını düşürmenize ve antipati toplamanız ticari anlamda takdir yerine tenkite neden olacaktır.Hazırladığınız yayılım planına göre 15 dakikada, yarım saatte yada saat başında güncel trend topic’lere tweet atmanızda sakınca olmasa da bu tweetleri de hashtag’a uygun biçimde oluşturmaya ve linklemeye özen gösterin.

Atacağınız tweetlere uygun sayıda hashtag ilave etmenizde bir sakınca bulunmamaktadır.Bu sayede gönderdiğiniz tweetler, eklediğiniz hashtag sayesinde br tek sizin profilinizde görünmek yerine hashtag’in arama sonuçlarında da  listelenek böylelceğinden bir seferde daha fazla kişiye laşma ihtimaliniz artar. Ne kadar çok insana ulaşabiliyorsanız o kadar çok geri dönüşüm potansiyeli yaratacağınızı unutmayın. Bunun yanında tweetinizin konusuna uygun hashtag seçmeye özen göstermelisiniz. Hashtag kullanımında dikkat etmeniz gereken en önemli konu, içeriğiniz ile alakalı etiketlere yer vermeniz. Örnek verecek olursak  e-ticaret pazarlamasına yönelik bir tweet atarken edebiyat konusuna yönelik bir etiket kullanmanız sonuç olarak enerjinizi boşa harcadığınızı gösterir.

Takipçilerinize  kendilerini özel hissettirirseniz, önemsediğinizi gösterip ‘daha fazlası’na teşvik ederseniz başarılı bir marka sadakati yakalamanız işten bile değil. Bağlantı vermekten çekinmeyin.

Unutulmamalı ki Twitter’ın Facebook’tan farklı bir sosyal medya aracı olduğudur. Twitter,  blog yazılarını paylaşmak, Facebook’a eklediğiniz fotoğrafları duyurmak, ipuçları vermek için kullanıldığında muhteşem sonuçlar alabiliyorsunuz. Bu nedenlede attığınız tweetlere link eklemekten çekinmeyin. Twitter’ı direk bir içerik yönetim alanı olarak düşünmek yerine halihazırda olan bir blogunuza, web sitenize yada Facebook sayfanıza yönlendirme aracı olarak kullanmanız Twitter’ı daha verimli kullanmanıza katkı sağlayacaktır.

Tweetlerinize ilave ettiğiniz linklerin de bir tweet atmanız için size tanınan 140 karakterin içinde yer alması gerektiğine dikkate alın. Bu linkleri kısaltarak kullanmanız karakter konusunda size yardımcı olacaktır. Bu linklerin de goo.gl yada bity gibi URL kısaltma servisleri ile kısaltılması efektif ve verimli yayılım için en önemli kriterlerden birisini oluşturuyor.