İNSTAGRAMDA YENİ BİR DÖNEM

İNSTAGRAMDA YENİ ALIŞVERİŞ DÖNEMİ

           Covid-19’la mücadele sürecinde sosyal mesafe kurallarının da artmasıyla birlikte milyonlarca insan online alışverişe yöneldi. Popüler bir uygulama olan İnstagramda bu süreçte kullanıcılarına online alışveriş imkânı sunabilecek ‘İnstagram Shop’ özelliğiyle İnstagramda mağaza açabilme ve işletmelerin müşterilerine daha hızlı ulaşabilmelerine imkan sağladı.

          Yakın zamanda Türkiye’ye de sunulan İnstagram Shop özelliği, KOBİlere, işletme ve markalara müşterilerine daha hızlı ulaşabilmeleri adına ciddi bir fırsat yarattı. İnstagram kullanıcılarına alışveriş odağında bir yenilik sunan İnstagram Shop, kişiselleştirilmiş bir yapıya sahip.

Takip ettiğiniz mağazaları ya da benzeri mağaza formlarını sunuyor. Ürünlerin detaylı görsel halleri ve fiyat etiketleriyle birlikte internet sitesinde görebileceğiniz detayları kullanıcı tek bir sayfada bulabiliyor. Uygulamanın keşfet sekmesinde yenilenen tasarımıyla yer alan İnstagram Shop özelliği sayesinde kullanıcılar, marka ve içerik üreticilerinin paylaştığı ürünleri artık kolayca keşfedip satın alabilecek.

       İnstagram mağaza kullanıcılara mağazalara göz at, editörün seçtikleri, mağaza koleksiyonları ve rehberleri keşfet kısımlarında kişiselleştirilmiş mağazalara ulaşabilme imkanı sağlıyor. İnstagram mağazalar şuan masaüstünden görüntülenemiyor ama İOS ve Android uygulamaları üzerinden erişilebiliyor. İnstagram mağaza özelliği ile paylaşımlarda ve hikayelerde öne çıkan ürünleri paylaşabilir ve ürünlerin ‘Ara’ ve ‘Keşfet’ kısımlarında çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Sosyal medyanın bir çok kitleye hitap ettiği ve popüler olduğu bu çağda İnstagram gibi kullanıcısının çok fazla olduğu bir platforma satış yapabilme imkanı bir çok işletmeye avantaj sağlayacaktır. İnstagram mağazalar keşfet sayfasına eklenmiş bir kategoridir ve bu sayede mağazada paylaşılan ürünler keşfet sayfasına düşecektir. Keşfet sayfasına düşen ürünler pek çok kişiye ulaşacak böylelikle işletmeler yeni potansiyel müşterilerine ulaşma imkanı sağlayacaklardır. Ürünlerde kullanılan hashtagler sayesinde İnstagram algoritması sattığınız ürünleri, o hashtagleri aratan kullanıcılara ulaştırabilecektir. İnstagram mağaza özelliği büyük reklam bütçeleri harcamadan daha fazla kitleye ulaşmanıza imkan sağlayacaktır.

Mağaza özelliğinde ürünlerinize koleksiyonlar ekleyebilir ve kullanıcıların ürünleri keşfedebilmeleri ve satın alabilmeleri için bir alışveriş sistemi oluşurulmaktadır. Mağazanızda ürün açıklama kısmına mağazanızın internet sitesini ekleyerek müşterilerin web sitesine kolaylıkla yönlendirilmesine de imkan tanıyor. Bu sayede kullanıcılar web sitesini de ziyaret ederek markanız ve ürünleriniz hakkında daha fazla bilgiye de ulaşabilecek. Markanızın bilinirliği de bu sayede artmış olacaktır.

Hedef kitlenizle doğrudan bağlantı kurmak ve müşteri ilişkilerini derinleştirme için işletmelere olanak sağlayan bu özellik sayesinde işletmelerin satışları büyük oranda artacaktır. Pek çok kişi artık bir instagram hesabına sahip, İnstagramın mağaza özelliği sayesinde markaların ulaşabileceği kitleler hızla artacak ve ürün satışlarını da bu doğrultuda etkilenecektir.

İnstagramda İşletmeler Nasıl Mağaza Açabilir?

İnstagram mağaza özelliği facebook üzerinden çalışmaktadır. Öncellikle Facebook mağazası açmanız gerekmektedir. İnstagram ürünleri Facebook üzerinden aktarmaktadır. Facebook mağazası kurulduktan sonra İnstagram’ı sayfanıza bağlamanız ve İnstagramdan gelecek onayı beklemeniz gerekmektedir.