Neden gerçek instagram takipçilerimiz olmalı ve bu takipçileri nerede bulabiliriz?

Instagram üzerinde yer alan hesapların% 80’inden fazlasının en az bir işletmeyi takip ettiğini biliyor muydunuz? Sadece bu durum bile sizi işletmenizin Instagram üzerinde tanıtılması konusunda teşvik etmelidir. Ancak bilinmelidir ki Instagram üzerinde başarılı olmanın yolu sadece resim paylaşmaktan çok öte bir emek ve stratejinin eseridir. Sosyal medya üzerindeki varlığınızı, etkinliğinizi bir iş planına dahil etmeniz doğru hedef kitleye yani takipçilere ulaşmanız noktasında önem teşkil etmektedir. Hepimiz sadece birkaç gün içinde binlerce takipçi kazanan hesapları görmüş ya da duymuşuzdur. Bilinmesi gerekir ki böyle yükselen hesaplar üzerinde gördüğümüz takipçilerin büyük bir çoğunluğu çağımızın moda ifadesiyle fake yani gerçek değil. Sosyal medya üzerinde statü sahibi olmanın birincil kuralı takip ve etkileşimden geçiyor. Bundan sebep bu mecraları kullanan kişi ve kurumlar etkilediklerini abartmak için takipçileri satın alıyor ya da buna benzer otomatik süreçler kullanıyorlar. Instagram’ı işletmenizi tanıtmak amacıyla kullanıyorsanız, sahte takipçiler asla gerçek müşteriye dönüşmeyeceklerdir. Bundan sebep Instagram ile çizginizi oluşturup takipçi sayınızı büyütmek için, gerçekten işinize bağlı ilgi alanlarına sahip gerçek insanlardan oluşan bir kitleye ulaşabilmek, o kitlenin ilgisini çekecek içerikler oluşturmak gerekmektedir. Kısacası insanlara sizi takip etmeleri için bir neden verin ve ardından doğru insanlarla bağlantı kurun.

Her ikisini de nasıl yapabileceğinizi öğrenmek istiyorsanız yazımızı okumaya devam edin.

Hedef kitlenize ulaşan Gerçek Instagram takipçilerini cezbedecek kaliteli içerikler oluşturun

Kameranızı ya da akıllı telefonunuzu elinize almadan önce, Instagram hesabınızdan ne elde etmek istediğinizi, başka bir deyişle neyi hedeflediğimizi düşünmeniz gerekir. Neyi başarmaya çalıştığınızı biliyorsanız, o zaman başarı için kendinizi ayarlayabilir ve ilerlemenizi ölçebilirsiniz.

Ancak, bunu yapmadan önce Instagram profilinizin ve biyografınızın tam ve ilgi çekici olduğundan emin olmalısınız.

Ne elde etmek istediğinizi biliyor musunuz?

Hedeflere geri dönelim. İşletmenizin Instagram’da başarılı olması için, hedeflerinizi yalnızca bir veya iki ile sınırlamanız, ancak bunları belirli kılmanız gerekir. İşte şirketinizin Instagram hedefini nasıl çerçevelemenizin bazı örnekleri:

İşletmemiz Instagram uygulamasını kullanıyor:

Hedeflerimiz

“Web sitemdeki trafiği % 20 arttır
Ayda 300 yeni e-posta abonesi kazanın
Ürün satışlarını % 15 arttırın veya
Yeni uygulamanız için 150 ön sipariş alın. ”

Hedeflerinizin ne olduğunu öğrendikten sonra, bu hedefleri ne tür içeriğin destekleyeceğini düşünmeye başlayabiliriz. Başka bir deyişle, ne tür fotoğraflar göndereceğimizi, nasıl paylaşımlar hazırlayacağımızı kurgulayabiliriz?

İçeriğiniz rastgele hazırlanıyor ise, belirli bir çizgisi olmadan, belirli bir senkrona sahip değil ise, insanlar sizi takip etmeye değer bulmazlar. Ancak içeriğiniz stratejik ise, işinizi büyütmenize yardımcı olabilecek takipçiler çekeceksiniz.

Hikayenizi anlatmak için resimlerden faydalanın

Başlamak için en kolay yer, işinize kişisel bir dokunuş katan insanların fotoğraflarıdır. İşin püf noktası, gönderdiğiniz fotoğrafları hedefinize bağlamaktır. Bu iki şeyi bir araya getirerek, fotoğraflarınız takipçilerinize, götürmelerini istediğiniz mesajı ileten görsel bir hikâyeye dönüştürdüğünüz vakit başarıya giden yolda ilk adımı atmışsınız demektir. Yine amacınız ürünlerinize ait satışları artırmaksa, ürünlerinizi kullanan kişilerin fotoğraflarını paylaşabilirsiniz.

Bu durumda ürün odaklı fotoğrafları da tercih edebilirsiniz. Örneğin, amacınız, ürününüzün teknik özelliklerine ilgi göstererek satışları artırmaksa, üretim proseslerinizin veya işinizde kullandığınız araçların perde arkası fotoğraflarını yayınlayabilirsiniz

Önemli mesajları paylaşmak için metin tabanlı görüntüleri de kullanabilirsiniz. Amacınız müşteri sadakati oluşturmak ya da güvenilirliği kanıtlamaksa, markanız, müşteri referansları veya akıllara durgunluk veren istatistiklerle uyumlu ilham verici teklifleri paylaşabilirsiniz.

Her gün en az bir veya iki fotoğraf göndermeyi ve mümkün ise en az bir video göndermeyi hedefleyin.

Hangi fotoğraf türünü paylaşmaya karar verdiğinizden bağımsız, orijinal fotoğraflar önemlidir. Bir fotoğraf paylaşım platformu olarak, Instagram’daki kişiler yazılarınızın geri dönüştürülmüş stok (kurgu) fotoğrafçılığı değil orijinal sizi anlatan size dokunan görseller olmasını bekliyor.

İçerik stratejinizde olduğu gibi, içeriğinizi markanızın profesyonel görünmesini sağlayan uyumlu bir çizgi yaratabilmek adına paylaştığınız içeriklerinizde görsel tutarlılığa ihtiyacınız vardır. Çektiğiniz fotoğrafları geliştirmek için Instagram’ın fotoğraf filtrelerini deneyebilir ya da yardımcı yazılımlardan faydalanabilirsiniz.

Beğendiğiniz bir filtre bulursanız, yazılarınıza parlak bir görüntü vermek için düzenli olarak kullanın.

Benzer şekilde, teklifler için aynı renk şemasını ve yazı tipini kullanmayı veya çalışanlarınızın benzer şekilde poz almasını veya fotoğraflarınızda her zaman aynı filigram ya da logo bulundurmaya özen gösterin. Tüm bunlar, markanızı takipçilerinize unutulmaz kılmanın yolu olup markanız için bir veya bir kaçını seçerek kitlenizi test edin.

Paylaşacak bir fotoğrafınız olduğunda, bir hikâyeye ve bu hikayeyi anlatan bir başlığa ihtiyacınız var. İçeriklerinizde açıklayıcı ve ilgi çekici olun. Takipçilerinizin paylaşımlarınızı hızlıca görebilmesi adına en başa, en iyi bilgiyi koyduğunuzdan emin olun.

#nedirbuhashtagdedikleri?

Hashtag’leri henüz etkileşime girmemiş olası takipçilerinizi size yönlendiren bir yönlendirici sistemi olarak düşünün. Sosyal medya profilinizde yer alan içeriği arayanlara ulaşabileceğin bir araç olarak görün.

Takipçi ve hedef kitlenizle empati kurun ve içeriğinizi keşfetmelerini kolaylaştıracak ilgili etiketlerin bir listesini oluşturun.

Hashtag’ler ayrıca Instagram’da Twitter veya Facebook’ta olduğundan çok daha fazla önemlidir ve onları biraz farklı kullanmanız gerekir.

Hashtag’leri kesmek

Bazı fikirleriniz olduğunda Instagram’da onları arayın. Başka hangi etiketlerin onlarla kullanıldığını inceleyin ve mutlaka not edin. Sizinle alakalı olup olmadıklarını göz önünde bulundurun. Her zaman olduğu gibi, spesifik olması iyidir.
Genel hashtag’lerin geniş erişimi olabilir, ancak muhtemelen hedef kitlenize ulaşamayacaksınız. Amacınız sadece insanlar tarafından değil, doğru kişiler tarafından keşfedilebilir olmaktır. Bir listeniz olduğunda, daha sonra başvurmak üzere bunları bir belgeye veya elektronik tabloya kaydedin.

Kaç tane hashtag kullanmalısın?

5 ile 15 arasında en iyi şekilde çalışıyor gibi görünüyor. Hashtag’leri doğrudan yazı alanına (wording) eklemek yerine bir yoruma ekleyin. Bu yaklaşım, kullanıcıların sizi bulma yeteneklerinden ödün vermeden başlığınızın okunmasını kolaylaştırır.

Hashtag’lerin yanı sıra, Instagram’ın coğrafi konum özelliğini de kullanmalısınız. Bu, özellikle insanların fiziksel konumunuzu ziyaret etmelerini istediğinizde akılda kalıcılık sağlamaktadır.

Hadi bakalım, yola çıktınız ve artık harika içeriğiniz olduğuna göre, daha kaliteli takipçileri İnstagram hesabınıza çekmeye başlayabilirsiniz.

Mustafa ÇOLAK
UIM Dijital İletişim Ajansı
Kurucu