Sosyal Medyanın SEO’ya etkisi nedir?

Sosyal medya, son yılların adından en çok söz edilen ve kullanılan platformu olmuş durumda. Sosyal medya’nın seo’ya etkileri ve yöntemlerini açıklayan bir paylaşımla karşınızdayız.

Sosyal medya mecralarından en etkili ve mantıklı şekilde yararlanma, sosyal medyanın seo üzerine yaratacağı etkileri, sosyal medya kullanıcıları, sosyal medyanın önemi ve gerekliliği gibi sorulara cevap getiren tekniklere yakında bakıyoruz.

Sosyal Medya ve Kullanıcılar

Sosyal medya kullanıcılarına 3 ana gruba ayıtrabiliriz

1. Topluluk
2. Gruplar, bireysel kullanıcılar
3. Kurumlar ve Şirketler


Türkiye’de Sosyal Medya kullanıcılarının büyük bir bölümü eğlence ve zaman geçirme eğilimindedirler. Bu büyük bölüm ilgisini çeken yazı, video ve fotoğrafları paylaşır bu paylaşımların yoğun ve güncel olduğu grupları ya da fun page’leri takip ederler. Gruplara ve topluluklara katılmayı severler. Ücretsiz uygulamalar onlar için vazgeçilmezdir.

Sosyal Medya ve Şirketler

Şirketlerin yeni pazarlama stratejileri içerisinde, özellikle son yıllarda sosyal medyanın payı ciddi bir oranda yükseldi. Şirketler bununla birlikte sosyal medyayı, genellikle pr ajanslarıveya sosyal medya uzmanlarıyla yürütmektedir.
Bu minvalde bir çok kurumsal şirketin, sosyal medya aracılığı ile elde etmiş bulunduğu, ciddi satış başarıları var. Başarılı satışların ötesinde, hizmet konusunda sıkıntı yaşatan, müşteri ilişkileri konusunda gerekli adımlrı atmayan şirketler ise sosyal medya’dan nasibini o platformun kullanıcıları tarafından nasibini, anında yorum, eleştiri bombardımanı sonucu fişlenerek alıyorlar.
İşte bu durumdan ötürü Şirketlerin yol haritalarını iyi belirlemeleri, satışa yönlendirecek sayfalarını ve uygulamalarını çok kaliteli ve üzerinde düşünerek hazırlamaları gerekiyor. Sosyal Medya’da kullanıcı satışa yönelirken 5 saniyelik karar mekanizmasından geçer, işte bu nedendendir ki o ilk 5 ile 10 saniye çok önemlidir.

Sosyal Medya ve SEO

Sosyal medyada içerik ve ürünlerinizi yayınlayarak yeni müşteriler ve ziyaretçiler kazanmanınız mümkün olsada önemli olan bu ziyaretçileri web sitenize bağımlı kullanıcılar haline getirmektir. İşte bu nedenden ki sosyal medya hesap adlarınızı belirlerken web site isminizle aynı olmasına özen gösterin. Bu özellikle bilinirlik ve markalaşma açısından ciddi önem taşımaktadır.
Yine sosyal medya platformlarında (foursquare, instagram, friendfeed,twitter, facebook vb.) yapılan büyük yanlışlardan birisi de sadece backlink alma amacıyla kullanılmalarıdır. Sosyal medyada seo açısından ilk amacınız her zaman içerik ve sayfalarınızı hızlı indexletmek, kullanıcılara sunmak olmalıdır. Utmamak gerekir ki yüksek (pagerank) değerlere sahip olan sosyal medya sitelerinde milyonlarca url bulunduğundan backlink etkiside bu oranda düşmektedir.

Kullanıcılarınızı arttırmak için mutlaka topluluk ve gruplara katılın, paylaşımlar yapın. Unutmayınız ki takipçileriniz olmadan ve içeriğiniz yayılmadan bu mecradan yeterli fayda elde edemezsiniz.

Paylaştığınız içerikler kadar başlıklarını da özenle seçin. Özellikle dikkat çeken, okumaya istek uyandıran başlıklar kullanmak geri dönüşünüz arttıracaktr. Yine kampanya ve duyurularınızı sosyal medya üzerinden gerçekleştirerek, etkinliklerinizi arttırın. Bununla birlikte ücretsiz hizmet veya servislerinizi mutlaka sosyal medyada tanıtın ve sıkça paylaşın. Unutmayın ki sosyal medyadan gelen ziyaretçileri web sitenizde ne kadar uzun süre tutarsanız, sitede geçirilen zaman açısından alexa değerlerinizin artmasına ve google tarafından da olumlu değerlendirilen sitede geçirilen süre uzunluğu açısından da değer katacaktır.
Yine sosyal medya sayfalarınızda kaliteli backlinkler alarak, sayfanızın kalitesini arttırabilir ve böylelikle sosyal medya imlemenizi, seo çalışmanıza dahil edebilirsiniz. Gerekli bütçeleri oluşturup fun page ( hayran sayfalarınızı ) ve varsa sosyal medya uygulamalarınızı, aynı mecranın reklamları ile destekleyin.

Yine web sitenizdeki içerikleri twitter’da yayınlayarak, diğer sosyal medya hesaplarınızı da twitter’a bağlayarak bir zincir oluşturabilir, tek bir paylaşımla, aynı anda bir çok sosyal medya mecrasında bilgi, içerik ve sayfalarınızı paylaşabilirsiniz.

Mustafa ÇOLAK
Uluslararsı İnteraktif Medya
Kurucu Başkan