İş Verenler Çalışan Bulmak İçin Sosyal Medya’dan Nasıl Faydalanmakta?

Bilgi edinme ve sosyal ağ konusunda  bir hazine olan internetin özellikle son senelerde işverenler tarafınca nitelikli personel adaylarına ulaşılacak bir kaynak olarak görülmesi  şaşırtıcı olmaktan çıkmış durumda. Yakın zamana kadar, internet üzerinden istihdam kazanmak bir fantezi gibi görünüyor olsa da büyük ve küçük işletmeler  internet üzerinden  işe alım konusunda proaktif olmak ile birlikte özellikle düşük genel giderler ve kolaylık nedeniyle tercih eder oldular. Bu kolaylığın önemli bir kısmını ise  Sosyal medya ağları oluşturmakta olup, bu eğilimin nedenlerine  ışık tutmak istedik.

 

Kimler Sosyal Medya’yı Personel  Bulmak Amacıyla Kullanıyor?

Nitelikli adaylar bulmak ve işe sosyal medya kullanımında bir dramatik uptick son birkaç yıldır olay oldu. 2008 yılında, ankete katılan şirketlerin sadece yaklaşık% 70 potansiyel çalışanları bulmak için sosyal medyayı kullanarak rapor. 2010 yılına kadar, bu sayı% 82 e yükselmiştir ve 2012 itibariyle, işverenlerin% 90 üzerinde iş arayanlara işe girişimi için sosyal medya en az bir form kullanmıştı. Bu eğilim açık bir şekilde daha fazla birey günlük yaşamlarına onların gün içinde sosyal medya kullanarak, ve bir karar (sosyal medya çok iyi olduğu) yapmadan önce potansiyel işe hakkında daha fazla bilgi için işveren arzuları ile ilişkilidir.

Yaşadığınız şehirde ya da istediğiniz bir şehirde iş imkanı yakalama fırsatına erişmek ister misiniz? Sadece Twitter’da belirli hashtag’lere bakmanız bile sizi bir adım öne çıkartacaktır. Bir şirketin güncel iş ilanları hakkında takipte mi kalmak istiyorsunuz? O şirketin Facebook sayfasını beğenmeniz, twitter üzerinden takip ederek iş ilanlarını sorgulamanız atmanız gereken ilk adımlar arasındadır.