Facebook Yasaklanıyor Virüs Tuzağına Dikkat

Facebook Yasaklanıyor Virüs Tuzagına Dikkat

YouTube’un ardından Facebook’un yasaklanıp yasaklanmayacağını tartıştığımız bu günler bilgisayar korsanları tarafınca fırsat bilinerek sosyal paylaşım sitesi üzerinden “Arkadaşlar Facebook Türkiye’de yasaklanıyor” başlıklı gönderilerle günlerdir kullanıcıları “yasaktan etkilenmemek için” bir programın indirilmesi tavsiye ediliyor. Mesajın olası içeriği ”

ARKADAŞLAR FACEBOOK TÜRKİYE’DE YASAKLANIYOR!!! “

” Bu hafta sonu Facebook Türkiye’de yasaklanacağını söylüyor bütün haberler. Biraz araştırma yaptım ag antisansür diye bir program buldum. Şu an YouTube’a falan girebiliyorum sanırım Facebook’ta da işe yarar. Lütfen herkes programı indirip kursun AG Antisansür ”

şeklinde olup, böyle bir yasak söz konusu değil. Muhtemelen bu şekilde indireceğiniz yazılım dosyası ile kullanıcıları virüs olduğu şüphe götürmeyen link’e yönlendirenler, link’e tıklayan kullanıcıların bilgisayarına bir program yüklüyor. Bu programın virüs olduğu ve henüz nelere yol açtığının bilinmediği tespit edildi.

ASLA TIKLAMAYIN

Facebook’un yasaklanması gibi bir şey şimdilik söz konusu değil.  Zaten böyle bir şey olsaydı dahi adı sanı duyulmamış ve kimden geldiği belli olmayan bu tür link’lere tıklayarak .exe  uzantılı dosyaları indirmek oldukça riskli bir davranış olur.  Bilgisayarları kontrolüne kolayca alabilecek bu tip programlardan kurtulmak da yüklemek kadar kolay olmadığından ve her antivirüs yazılımı bu hataları fark edip temizleyemediğinden tavsiyemiz bu tip iletileri dikkate almamanızdan yanadır.

Yani siz siz olun bu tuzağa sakın kanmayın !

Destek